? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

islamic calendar

TWINS BIRTHDAY

Lilypie - Personal pictureLilypie

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Thursday, April 16, 2009

ABAHKU SAYANG


Pergh........................
sonok gler cuti ari nih. dh 3 minggu aku bertungkus lumus wat keje. ye ar...partner aku kan cuti kawin. dia dh blik, aku pun amik kesempatan cuti. kebetulan ari nih kene bwk abah g spital. mmg tetiap bulan abah kene g spital. check darah dia. dia kan ada penyakit buah pinggang. tetiap hari kene cuci air 4 kali. sian gak nengok dia. skang nih, berjalan pun dh tak larat. kene berpapah. kalau jauh sket, kene naik wheel chair. tak sanggup gak nengok dia cam tuh. rase kesian sgt. skang nih pun, dia dh kurang mkan. kekadang mak kata, sehari sesuap dua jek masuk mulut dia. bercakap pun dh kurang. tadik sepanjang perjalanan dari rumah ke hospital, dia lebih byk mendiamkan diri. tak cam sebelum nih. byk benda dia nk tanya. aku rase tadik langsung dia tak bersuara. mungkin dia tak larat kut. nk menitik air mata tengok penderitaan abah. mungkin dh takdir dia cam tuh. nasib kite, lum tau g cam ne.
aku sentiasa doakan abah sembuh seperti sediakala. walaupun hubungan aku ngan abah tak berapa baik sebelum aku berkahwin, (ye ar...aku anak pompuan abah yg paling nakal) namun sejak dia sakit, aku rase takut sngt. takut kehilangan dia. aku tak sempat lagi nk berbakti sepenuhnya pada abah. aku nk tebus balik segala kesalahan aku selama nih pada dia. sbb tuh aku sanggup berkorban cuti tahunan aku untuk bawak dia g spital tetiap bulan. aku gak lar yg akan bawak abah kalau dia sakit tengah2 mlm. malah, aku sanggup tinggalkan anak n suami untuk tido kt hospital temankan abah. nasib baik suami aku nih mmg memahami. walaupun ada byk benda yg kiteorang tak sefahaman, tapi bab nih, dia mmg menyokong aku sepenuhnya. terima kasih, abang. aku harap abah dapat rasakan kasih sayang aku yg selama nih tak sempat aku tunjukkan waktu dia masih sihat. aku sayang abah, tapi mungkin sebab hubungan kami yg tak berapa baik, membuatkan aku malu nk tunjukkan kasih sayang kat dia. hanya dengan cara cam nie, aku dapat tunjukkan rase syang aku pada abah...
abah....ketahuilah bahawa anak abah nih, sangat sayangkan abah.........
semoga abah cepat sembuh...hu...hu...

4 comments:

zh-ena said...

aku baca entry ko lani nie idah, menitik plak air mata aku..teringat plak kat ayah aku tu..tu la kan selagi ada ibu bapa kita nie curahkan la kasih sayang kita selagi belum terlambat kan

chugie said...

emm cedih lah pulak.. pe pun bravo Dah.. cayo' cayo'.. teruskan usaha untur berkhidmat pd ayah ko.. mungkin die pun dapat rasakan kasih sayang yang sedang ko beri tu, cuma die sendiri mungkin x tahu macam mana nak tunjukkan rasa tu pada ko.

Zura said...

sedih lah plak...xpelah...gunelah kesempatan yg ade nie tuk dia..biar sikit pengorbanan kite asalkan kite ikhlas...itu lg bermakne dr byk tp merungut2...

lannida said...

terima kasih atas sokongan korang.... aku pun berharap abah aku akan sedar rasa sayang yg cuba aku bagi kat dia...