? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

islamic calendar

TWINS BIRTHDAY

Lilypie - Personal pictureLilypie

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Wednesday, August 12, 2009

Perangai C Kembar

Semalam lek keje, aku terus memulakan tugas aku sebagai tukang masak. Huh! berhempas pulas gak lar aku memasak semalam. ye ar...teringin nk makan nasik goreng kampung. kebetulan nasik sejuk tak dek. jadik kenelar masak nasik dulu kan? then sejukkan, baru leh goreng. banyak gak kaedah nye. tapi dh teringin, buat gak lar...

Aku nk cite pasal ckembar. Dorang nih, semakin besar nih, semakin byk pulak aku tengok perangai aku terkenan kat dorang neh. Tak pe, mama nih bukan jahat sgt. Nakal sket jerk. Semalam masa aku tengah memasak, si kakak mintak izin nk buang air besar. aku pun iyekan jerk lar. memang dh jadik kelaziman dorang neh, kalau adik berak, kakak tolong basuh dan begitulah sebaliknya. tapi kebetulan smlm si adik tak berapa sihat. badan dia cam dedar sket. mungkin terlebih penat kut. bile kakak dah selesai menunaikan hajatnya, dia pun panggil adik tolong siram kan. dia akan cuci sendiri. cume dia tak reti untuk siram and cuci sendiri. kene ada orang tolong siram, dia akan cuci sendiri. adik dengan malasnya, tolong gak lar. sbb kakak pun akan tolong dia gak kalau dia berak. nak di jadikan cite, adik nih dengan longlainya, siram tak kene kat buntut kakak. yg kakak nih pulak mmg kepala angin. dia pun bengang bile adik siram tak kene kat tmpt yg sepatutnya. adik pulak melawan pulak. dia kata dh siram elok2, tapi kakak tuh tak duduk diam2. sudahnya dorang bergaduh. akhirnya adik bengang, terus tinggalkan kakak. "kakak wat sendiri! Adik nak tido!",lebih kurang cam tuh lar ayatnya. apa lagi meraung sakan lar kakak. aku yg kesian, terus tolong siram kakak. bile dh siap, dia terus keluar. kelam kabut dia pegi cari adik kat ruang tamu. bile nampak adik tengah sibuk belek buku, dia terus sound adik dengan garangnya, "Adik kata nak tido, kan? Tido la!!!!",penuh bersemangat dia meluahkan. aku yg jadik pemerhati gelak kung-kang2. memang kelakar cara dia marah adik dia. macam aku ngan kakak aku dulu mase budak2. selalu gaduh cam tuh lar. skang neh aku cam tengah tengok drama aku ngan kakak aku suatu waktu dulu. memang kelakar sgt bile kenangkan balik. sampai merah2 muka kakak marahkan adik dia. yg pelik tuh, adik kene marah terus baring & tido. punye lar takut ngan kakak. erm.. memacam. tapi alhamdulillah, lepas aku bagi ubat, adik dah kebah demamnya. mungkin penat lar tuh. tapi aku perasan lar... anak2 aku skang nih kerap demam lar. takut gak... korang tau tak pe puncanya?





Glitter Text Generator

2 comments:

iman said...

erm biasalah tue dah...musim, anak akupun rajin x sihat skrg nie, skrg tgh selesema ngan batuk....so on ubat jer...tp cume risaulah....asyik on ubt jer

Zura said...

cuaca