? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

islamic calendar

TWINS BIRTHDAY

Lilypie - Personal pictureLilypie

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Friday, July 31, 2009

SAYU YANG LAYU...

Menghadapi kehilangan seseorang yang amat dikasihi memang memeritkan. Sukar untuk digambarkan perasaan itu dengan kata-kata. walaupun luaran nampak seperti tiada apa yang berlaku, namun kala bersendirian kenangan lalu sering mengundang emosi. Aku? Hari ini tepat 28 hari pemergian arwah abah. Tapi kenangan bersamanya masih belum mampu kukikis lagi. Adakalanya tatkala membacakan yassin untuknya, airmata seolah tidak mahu berhenti bercucuran. Tambah syahdu, bila c-kembar tengok aku menangis, dorang akan datang mengesat airmataku sambil bertanya "kenapa mama nangis?". Aku hilang kata-kata. Walaupun ini bukan kali pertama aku kehilangan orang tersayang, tapi perasaan kehilangan orang yg membawa dan memelihara aku sehingga aku berusia 28 tahun, memang menyayat hati. apatah lagi, akular anak yg paling suka melawan dia. Dan sepanjang dia sakit, aku lar jugak yg sering menjaga dan menjenguk dia. mungkin kerana itu, aku jugak lar yg paling sedih dengan kehilangannya berbanding adik beradik lain. aku cuba untuk berlagak seperti biasa, namun hanya berjaya waktu aku bersama teman-teman ataupun di kelilingi orang ramai. tapi setiap kali bersendirian, airmata bagaikan teman yg paling akrab sehingga tidak sanggup berjauhan dariku. Mungkin kerana disaat akhirnya aku tidak sempat untuk meminta ampun darinya. saat itu, aku langsung tidak memikirkan bahawa dia akan pergi untuk selamanya. kerana selama ini, aku sering menghadapi saat2 kesakitannya seperti itu. kerana sudah terlalu biasa sehingga aku menganggap hari itu, dia akan pulih selepas 2,3 hari. aku kesal. kesal sesangat. aku harap arwah telah ampun segala dosa2 aku padanya. Ya Allah, kau tempatkanlah roh allahyarham disamping orang2 yang beriman. Cucuri lah rahmat ke atas roh nya. Amin...

Abah! Tidak akan ada penggantimu setelah pemergianmu. Ida sayangkan abah. Semoga abah aman di sana. Amin



Glitter Text Generator

2 comments:

iman said...

erm....xper dah aku paham mcm mane ko rase, sbb aku pernah rase gak...tp dah kuatkan semangat, menangis xper jgn smp meratapi....semoga ko makin tabah dan kuat...

p/s : kalau ade pengganti bapa ko dah, mksdnyer mak ko kawin lain ler...sanggup ker...;p

Zura said...

sure lah dia dh ampunkan...tambah plak ko jaga dia..xkan dia xnmpak pengorbanan ko...mcm mana pun anak..